El tractor verd

Hi havia una vegada un nen que es deia Dani i tenia un cavall blanc que es deia Bujunbura. El Dani volia ensenyar el seu cavall al seu cosí Aris, però l’Aris vivia molt lluny i no sabia com portar-li-ho fins allà.

Va pensar: si pogués posar el cavall a un remolc, el podria portar amb un tractor. Al poble hi havia molts tractors, però només un tenia remolc: el tractor verd d’en Josep.

En Dani va pensar en demanar el tractor a en Josep però no sabia com fer-ho, aleshores, va pensar en demanar al seu papa que l’acompanyés.

En Dani i el seu papa van anar a casa d’en Josep i van trucar a la porta: Toc, Toc! En Josep va cridar des de dintre de la casa: Qui és? I en Dani va respondre: Sóc en Dani, que vinc amb el meu papa, que podem passar?

Passeu!, Passeu! Va dir en Josep i després una vegada a dintre va continuar: que voleu?

L’Aris va contestar: Mira Josep, jo tinc un cavall blanc que es diu Bujunbura i m’agradaria ensenyar-li-ho al meu cosí Aris, però viu molt lluny i necessitaria que em deixessis el teu tractor verd per que així podria posar el meu cavall al remolc i portar-lo fins on viu. A, ja entenc, va dir en Josep, mira, si, t’el deixo, però ves amb compte. Aquí tens les claus. Moltes gracies va dir en Dani i en Josep va contestar: de res.

En Dani ja era una mica gran i havia portat molts tractors, amb el que ja sabia com anaven. Va sortir corrent a buscar el tractor i portar-lo fins a l’estable on era el cavall. Quan va arribar va fer un xiulet: fiu! i tot sol el cavall d’un sol salt va pujar al remolc. Aleshores en Dani va lligar el cavall al remolc per que d’aquesta manera estès còmode durant el viatge.

En Dani va anar per camins i carreteres, per pobles i ciutats, per prats i muntanyes fins que va arribar on vivia l’Aris i va trucar a la porta: ring! L’Aris va sentir el timbre i va demanar: Qui es? Sóc el Dani que t’he vingut a veure, i et porto una sorpresa. Hola Dani, i quina és la sorpresa? Va dir l’Aris, i en Dani va respondre: baixa i la veuràs.

L’Aris va baixar corrent les escales i quan va veure en Dani li va donar una abraçada ven forta i li va preguntar: quina és la sorpresa? En Dani li va contestar: Mira, he portat el meu cavall blanc. I com es diu? Va demanar l’Aris Bujumbura va respondre en Dani. Quin nom mes bonic, podem pujar-hi? Si, i tant. I en Dani i l’Aris van pujar al cavall i van donar una volta molt llarga.

I aquesta es l’historia del Dani, el seu cavall blanc i el tractor verd.